diumenge, 3 de setembre del 2017

"BUT I'VE GOT NOTHING TO LOSE"

When I applied for the scholarship I've never thought I'll be chosen.  I only said, "But I've got nothing to lose". I knew it would be very difficult and I've never could imagine that I would be one of those 500 guys.

When in March, casually on my birthday, I went to Madrid to the preparations, I wasn't conscious of everything that was just beginning. That weekend was INCREDIBLE and I met INCREDIBLE people that today are my friends.

When on July 5th we went to Madrid, to the surprise event, I knew everything was getting closer and that in less than I thought, I'd be in my new home.

When there was only a week, an odissea started: the suitcase. Making a suitcase for 10 months of 23kg is not easy at all. Make a list, do another because you have lost the first, throw the list in the bin because you realize there isn't space enough for all you've  noted down, ask your mother for help to give you a realistic view of what you can take, etc. There are many hours spent, eventhough you don't think so.
The truth is that I wasn't  nervous to leave; I knew that I was leaving, but I've never imagined what this meant.

And finally the day arrived. The day to say see you soon, not bye, to everyone and everything. The last day in 10 months in Catalonia.

After spending the night in Madrid, staying 6 hours in Toronto waiting for the last connection and boarding a light aircraft, I finally arrived to my destination. There, was waiting what would be my family for 10 months.

"My Canadian adventure" had just begun.



You don't really know what it's to live far from home until you're there. I mean, I had imagined how my life would be here, of course, but I didn't know what I would find. I didn't  know what I'd had to adapt to, I didn't know what would surprise me, I didn't know anything. And it's at this moment when "But I've nothing to lose" must reappear. I've got nothing to lose trying this new food, I've got nothing to lose by presenting myself to this person ...; "But I've got nothing to lose". After all, in 10 months I won't be here anymore. In these five days that I've been here, I've learned that you musn't be afraid of doing something wrong, or trying new things. I've learned that I've to do these 10 months, the 10 best of my life. And this will be achieved by being myself and following my common sense.


But you've got nothing to lose.



Carla



---------------------------------------------------



Quan em vaig presentar a la beca en cap moment vaig pensar en la possibilitat de que m'agafessin. Jo només deia, "total, no hi tinc res a perdre". Tenia molt clar que era una agulla en un paller i mai em vaig arribar a imaginar que jo seria una d'aquests 500 becats.

Quan al març, justament el dia del meu aniversari, vaig anar a Madrid a les orientacions, no era conscient  de tot el que just començava. El cap de setmana allà va ser INCREÏBLE i vaig conèixer a persones INCREÏBLES que avui en dia són els meus amics.

Quan el 5 de juliol vam anar a Madrid, a l'event sorpresa, sabia que la cosa s'anava acostant i que en menys del que jo pensava, seria a la meva nova casa.

Quan quedava una setmana per marxar vaig començar a visualitzar el que m'esperava: la maleta. Fer una maleta per 10 mesos de 23kg no és gens fàcil. Fer una llista, fer-ne una altra perquè has perdut la primera, llençar la llista a la brossa perquè t'adones que tot el que has apuntat no hi cap a la maleta, demanar ajuda a la teva mare perquè et doni una visió realista del que et pots endur, etc. Són moltes hores invertides, encara que no ho sembli.
La veritat és que no estava nerviosa per marxar; tenia molt assumit que me n'anava, però en cap moment em vaig imaginar el que això significava.

I finalment va arribar el dia. El dia de dir fins aviat, no adéu, a tothom i a tot. L'ultim dia en 10 mesos a Catalunya.

Després de passar la nit la Madrid, estar 6 hores a Toronto esperant l'última connexió i pujar a una avioneta, vaig arribar al meu destí. Allà m'esperava la que seria la meva família durant 10 mesos.

"La meva aventura canadenca" acabava de començar.


Realment no saps el que és viure fora de casa fins que t'hi trobes. És a dir, jo m'havia imaginat com seria la teva vida aquí, és clar, però no sabia el que m'hi trobaria. No sabia a què hauria d'adaptar-me, no sabia què em sorprendria, no sabia RES. I és en aquest moment quan "no tinc res a perdre" ha de reaparèixer. No tinc res a perdre provant aquest nou menjar, no tinc res a perdre presentant-me a aquesta persona...; "No tinc res a perdre". Al cap i a la fi, d'aquí 10 mesos ja no seré aquí. En aquests cinc dies que porto aquí he après que no s'ha de tenir por de fer alguna cosa malament, o de provar coses noves. He après que he de fer d'aquests 10 mesos, els 10 millors de la meva vida. I això ho aconseguiré sent jo mateixa i seguint el meu sentit comú.


Mai es té res a perdre.




Carla


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada